Rudi Desmet nieuwe voorzitter Open Vld Lochristi

Rudi De Smet is afgelopen zaterdag verkozen als nieuwe voorzitter van de Open VLD Lochristi. Hij volgt hiermee Steve Van der Vennet en Fredrik Braeckman op die de partij tot voor kort in respectievelijk Lochristi en Wachtebeke onder hun hoede hadden

Afgelopen zaterdag mochten de leden van de lokale Open VLD-afdelingen in Lochristi en Wachtebeke hun stem uitbrengen voor de voorzittersverkiezingen. Lochristinaar Rudi De Smet (72) was de enige kandidaat en werd unaniem verkozen. “De juiste man op de juiste plaats om de nieuwe liberale ploeg te leiden”, staat op de Facebookpagina van de Open VLD Lochristi te lezen.

© Open Vld Lochristi

Rudi De Smet was jarenlang werkzaam als leidinggevend bouwtechnicus bij de Technische Dienst Gebouwen van het OCMW Gent. Hij fungeerde acht jaar lang als preventie-adviseur bij de Brandweerzone Centrum, waar hij zich toelegde op de veiligheid van de publiek toegankelijke inrichtingen. De Smet stond bij de gemeenteraadsverkiezingen op de 16de plaats en haalde 179 voorkeurstemmen.

Rudi De Smet is pas 5 jaar lid van de Open VLD en was de laatste twee jaar actief als secretaris van de partij. “Zolang ik als ambtenaar werkzaam was, heb ik werk en politiek bewust gescheiden gehouden om deontologische redenen”, zegt De Smet.

Tot voor kort werkten de besturen van Open VLD Wachtebeke en Lochristi elk afzonderlijk, met een overkoepelende werkgroep die de fusie in goede banen moest leiden. “Door de fusie tussen Lochristi en Wachtebeke waren wij statutair verplicht een geheel te vormen, met nieuwe voorzittersverkiezingen als gevolg”, zegt de kersverse voorzitter. ”In de nieuwe bestuursploeg zitten mensen uit beide gemeenten die elk hun eigen structuren en gewoontes hebben. Hiervan een coherent bestuur maken wordt voor mij een eerste uitdaging”.

Scroll naar boven