Tien pelotons met in het totaal 1.250 fietsers komen aangereden naar de bevoorradingsplek in ‘t Kasseitje, vanuit Lokeren in de voormiddag en vanuit Gent in de namiddag.
Opgedeeld in tien groepen rijden de fietsers van 1000km voor Kom Op Tegen Kanker vandaag door Lochristi. Vastberaden, optimistisch en onder het motto ‘nie pleujen’ trotseren ze de voorjaarsgrillen. In het Kasseitje is bij FlorAmor een bevoorradingsplaats ingericht.

Een plek om even op adem te komen, een plasje te doen, iets te eten en nog wat te drinken, de supporters te knuffelen, tochtgenoten te ontmoeten. De organisatie bij FlorAmor is top dankzij het puike werk van zoveel vrijwilligers! Op andere stopplaatsen was er heel wat steun vanwege de gemeenten. Misschien volgend jaar ook in Lochristi?

Onderweg is de sfeer fantastisch: supporters langs de weg met muziek en aanmoedigingen. Fietsers blijven mekaar motiveren. Deze tocht draait niet alleen om sportieve prestatie, maar vooral om verbondenheid, hoop en steun voor iedereen die getroffen wordt door kanker: Samen tegen Kanker!

Ook zondag zetten de deelnemers hun indrukwekkende uitdaging verder. U kunt hen opnieuw aanmoedigen langs het parcours in Lokeren (bevoorrading aan de sporthal), Doorslaar, Zaffelare-Persijzer, Wachtebeke en Langelede. Kom supporteren, beleef de warme sfeer van dichtbij en steun samen deze bijzondere actie voor Kom op tegen Kanker.

Lo actueel ging langs bij FlorAmor en zag o.m. Goedele Wachters, een van de boegbeelden, voorbijflitsen.





