Op donderdag 25 september organiseert UNIZO Lochristi een bijzondere avond voor ondernemers in Zaal Lodejo. Centraal staat de keynote “Fight The Average”, gebracht door het ondernemersduo Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde. De sessie start om 20 uur, het onthaal is voorzien vanaf 19.30 uur.
Met dit initiatief wil UNIZO lokale ondernemers inspireren om hun merk of bedrijf scherper te positioneren. “In een tijd waarin veel bedrijven elkaar kopiëren, is het belangrijk om net dat tikkeltje anders te durven zijn,” klinkt het bij de organisatie.
Bekende sprekers met een eigen ondernemersverhaal
Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde zijn geen onbekenden in de Belgische ondernemerswereld. In 2012 zetten ze zichzelf op de kaart met WASBAR, een originele combinatie van koffiebar en wasserette. Het concept kreeg nationale bekendheid en werd enkele jaren later overgenomen door Top Brands.

Ook met Chez Claire, een luxueus éclair-concept, trokken ze opnieuw de aandacht. Dat merk werd later verkocht aan La Lorraine. Tegenwoordig werken de twee onder de naam The Brand Guys, waarbij ze bedrijven begeleiden in merkstrategie en storytelling.
Hun visie schreven ze neer in het boek Fight The Average: The Manifesto for Bold Brands in a World of Average. Daarin stellen ze dat merken pas écht impact maken wanneer ze durven breken met middelmatigheid en hun eigen identiteit consequent uitdragen.

Avond vol inspiratie en praktische tips
Tijdens de keynote in Lochristi zullen Henau en Vandenbogaerde niet alleen hun persoonlijke ondernemerservaring delen, maar ook concrete voorbeelden en praktische inzichten meegeven. Het doel: ondernemers helpen om hun bedrijf sterker en unieker in de markt te zetten.
Inschrijven
De deelname aan de avond is gratis, maar vooraf inschrijven is verplicht. Geïnteresseerde ondernemers kunnen zich registreren via de website van UNIZO Lochristi:
👉 www.unizolochristi.be

