Bijna een voertuig op vier te snel langs N70

Sinds kort geldt er een snelheidsbeperking van 50 km/u op de N70 tussen het centrum van Lochristi en de R4 in beide richtingen. De voorbije week ging de Politiezone Regio Puyenbroeck na of deze snelheidsbeperking werd nageleefd, zonder dat er boetes werden opgemaakt. 22% van de gecontroleerde voertuigen bleek er te snel te rijden.

Het overgrote deel van de overtreders reed maximaal 19 km/u te snel, waardoor ze de vorige snelheidsregeling van 70 km/u niet overschreden. 2,2% van de bestuurders reed sneller dan 70 km/u. Er werden geen voertuigen geregistreerd die meer dan 87 km/u reden.

In de eerste helft van 2025 werden in Lochristi in de zones waar 50 km/u is toegelaten 14,3% snelheidsovertredingen geregistreerd. Het boetebedrag hangt af van verschillende factoren, zoals het type voertuig en de gemeten snelheid.
Op www.wegcode.be kan de hoogte van de snelheidsboete berekend worden. 

De politiezone Puyenbroeck motiveert op haar website de invoering van de snelheidsbeperking van 50 km/u. “Door een snelheidsbeperking van 50 km/u in te voeren wordt de veiligheid op dit stukje N70 verhoogd voor zowel gemotoriseerde voertuigen als voor fietsers. Er is een concentratie aan handelszaken en het is er vaak druk. Veel voertuigen moeten afslaan of de baan kruisen. Dit houdt risico’s in
voor de verkeersveiligheid en treft ook fietsers en de scholieren die vanaf september terug massaal de baan op komen. Bovendien zijn er meerdere zebrapaden. Dankzij de snelheidslimiet van 50 km/u zal de verkeersveiligheid er toenemen”
, staat er te lezen.

Scroll naar boven